Tuesday, October 27, 2009

Interview MARA MRSM Merbok


Pagi tadi aku pegi interview kat MRSM Merbok untuk jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah ( PPPS ) bagi mengisi kekosongan jawatan di sekolah MRSM. Sesi hari ni just buat Micro-Teaching kalau lepas yang ni nanti akan dipanggil oleh MARA untuk sesi interview yang kedua di HQ MARA kat keyell..so hopefully aku berjaya meyakinkan para panel dengan sesi micro-teaching aku dan P&P yang berkesan.....tapi hari ini dalam sejarah aku bangun awal dalam pukul 5.30am aku dah bangun tido...pergh....rekod ni...Bukan aper umah aku nak ker MRSM merbok tu mahu ader 1jam lebih gak nak smpi...so bangun,mandi semayang then makeup2x ckit kasi cun baik punyer then gerak ke destinasi...kira aku sampai pun awal gak dari yang sepatutnya...aku adalah orang ketiga sampi di tepat interview hari tu....masa interview tu nama aku sepatutnya org ketiga yang kena interview tah mcm mana bdk2x yang atas nama aku tu x hadir so aku ler org first kena interview....Pergh...masuk jer bilik nervous satu mcm then aku pas up aku nyer resume the panel suruh aku pegi depan tunjuk aku nyer micro teaching....awal plan aku nak pakai laptop sendiri tah mcm mn nervous leh lak terlupa nak bukak laptop dlm beg aku tu...pakai jer la laptop diaorg...elok jer aku bukak laptop diaorg alamak!!!...aisey diaorg pakai vista...aduyai...ni lemah ckit ni....bukan x reti cuma aku ngan environment vista akan Fcuk ckit....arghhh...pedulikan belasah jer...then masa presentation aku nak pakai handphone aku as remote control so aku leh control slide dari jauh so boleh la aku jejalan dlm kelas tu baru la sesi induksi aku menarik ckit.....masa tgh nak install bluetooth devices tu tah mcm mn x leh lak...aduhai jem....panel pun mcm kalut2x jer...aku belasah jer la present tanpa aku nyer ABM (Alat Bantu Mengajar) dammit...then selesai jer present aku mintak maaf kat panel sbb devices aku tu x leh guna then aku explain why this devices is important for the presentation...dia pun mcm dgr x dgr jer...aku agak kecewa....then soal jawab ckit then aku beredar dari bilik tu dengan rasa yang agak kecewa...masa keluar lak jumpa bebudak dari UPSI gak dtg nak interview...pergh diaorg nyer cara memang gempak la siap ngan kad manila kad la apa lancau tah....x per la maybe rezeki aku x der kat cni...ayat nak sedapkan hati....x per akan ku cuba lagi utk kerjaya sebagai seorang guru......pengalaman yang sgt menarik dlm mencari pekerjaan...=) yang gmbr kat atas tu slide aku ler...yang tu untuk induksi aku masa dalam kelas nak tanya bebudak tentang basic yang diaorg tahu tentang komputer....Mara terus Mara...=p

No comments: